Co lze delegovat na virtuální asistentku

Řada podnikatelů tráví zbytečně mnoho času prací, kterou za ně může udělat někdo jiný. Zbytečně se tak připravují o čas, který mohou věnovat rozvoji své firmy a mnohem důležitějším činnostem, které na ně při tom čekají.

Podnikatelé začínají delegovat administrativu na virtuální asistentky, které jim šetří čas při hledání a zaučování pracovní síly. Zvyšující se poptávka se odráží i na našem trhu, kde vznikají firmy nabízející tento typ služeb. Šanci tak dostávají i menší firmy a živnostníci, kteří si jinak nemohou dovolit vlastního zaměstnance.

Dobrá asistentka je především perfektní organizátor, který vždy ví, na koho se obrátit. Co neumí udělat sama, zajistí prostřednictvím někoho dalšího. Připravuje nejrůznější zprávy, reporty, přijímá objednávky nebo domlouvá schůzky. Se svým klientem spolupracuje buď jednorázově, nebo pravidelně. Záleží na oboustranné dohodě.

 

 

 

 

 

Co umí virtuální asistentky?

Virtuální asistentka může svému klientovi pomoci s účetnictvím, marketingem nebo i náborem nových zaměstnanců. Pro svého zákazníka může zajišťovat vystavování faktur, třídění dokladů a jejich přípravu pro externí účetní kancelář. V oblasti marketingu může pro své klienty zajistit vypracování analýzy trhu, zmapování konkurence nebo navržení marketingové strategie. V oblasti správy webových stránek může pomoci s psaním textů na web na úrovni copywritingu. Virtuální asistentky jsou velmi flexibilní a umí pracovat s několika redakčními systémy.

Bez zodpovědného přístupu k práci, diplomatického chování a trpělivosti se virtuální asistentky neobejdou. Mezi další důležité vlastnosti virtuálních asistentek patří flexibilita a asertivita. Virtuální asistentka musí často podřizovat svůj pracovní rozvrh programu svého klienta, proto je důležitá flexibilita. Asertivita proto, aby byla schopna vyjádřit svůj názor, uměla se prosadit a zároveň, aby dovedla usměrnit tolik vytížený program svého vedoucího. To jsou vlastnosti, jejichž pojmenování přinesla dnešní doba, ale byly zde i dříve a pro každou sekretářku byly samozřejmé.