Poradna pro podnikatele a majitele s.r.o.

Připravili jsme pro vás výběr nejčastějších dotazů – pomohou vám k lepší orientaci v našich službách a v základních povinnostech majitelů a jednatelů firem. Hodit se mohou i tito PRŮVODCI:

Virtuální kancelář a pronájem:

 

Virtuální asistentka a další:

 

Založení s.r.o.:

Založení ostatních forem společností:

Založení živnosti:

Odpovědný zástupce:

Podnikání:

Other languages:

Kontakty na úřady:

Odpovědi:

 


Co je virtuální kancelář?

Virtuální kancelář je adresa, kterou máte zapsanou v obchodním rejstříku jako oficiální (registrační) sídlo své společnosti, na které ovšem nemusíte být osobně přítomni. Pokud máte virtuální kancelář či sídlo společnosti v Profi-kanceláři, můžete se spolehnout, že zde vždy budou pracovníci, kteří se vám starají o přebírání korespondence i balíků a obsluhu návštěv, ohlášených i neohlášených. Dle sjednaných podmínek vám korespondenci a vzkazy osobně či elektronicky předají nebo došlou na jinou vámi požadovanou adresu.

Sídlo firmy v kancelářském centru je ideální pro podnikatele, kteří z jakéhokoli důvodu nepotřebují vlastní prostory a chtějí ušetřit za pronájem kanceláře, mzdu asistentky, atd. Zároveň je to daleko profesionálnější varianta než sídlo firmy „v obýváku“. Navíc je vzhledem k množství firem v Praze menší frekvence a větší profesionalita kontrol finančního úřadu. Tento postup je plně v souladu se zákonem, který vyžaduje, aby každá společnost měla v obchodním rejstříku zapsáno své zákonné sídlo a toto registrační sídlo společnosti bylo správně označeno (název a IČ).

zpět nahoru


Proč využít virtuální sídlo právě od Profi-kanceláře?

Výhody spolupráce s jedním z nejstarších poskytovatelů služeb sdílených kanceláří a administrativních služeb rozebíráme zde.

zpět nahoru


Jaké jsou výhody umístění virtuální kanceláře v Praze?

Mít virtuální sídlo firmy v Praze sebou nese řadu výhod. Kromě obecně lepšího vnímání firmy s kancelářemi v centru Prahy (lepší první dojem ze strany potenciálních zákazníků zvyšuje šance na uzavření obchodu) znamená i profesionálnější a méně častou komunikaci ze strany úřadů. I když nevyužijete virtuální kancelář ve všech oblastech, prosté virtuální sídlo v Praze vám zajistí klidnější podnikání. U nás si navíc můžete být jisti, že když budete chtít zorganizovat jednání ve virtuálním sídle firmy nebo se jen zastavit a připravit na další schůzky, bude vám k dispozici vstřícná recepce a zařízené elegantní prostory. Profesionální přivítání čeká i vaše zákazníky, kteří se bez ohlášení zastaví v sídle firmy.

Výhody ve zkratce:

  • V Praze je mnohonásobně větší možnost uzavření obchodů a potenciálních klientů.
  • Vaše sídlo umístěné v Praze bude působit prestižněji.
  • V Praze lze počítat s anonymitou velkoměsta.
  • V Praze lze očekávat podstatně menší administrativní zátěž.

zpět nahoru


Jak se dostanu ke korespondenci, která dorazí na virtuální sídlo firmy?

Na příchod pošty virtuální sídlo či vzkaz na zákaznické lince jste ještě ten den upozorněni e-mailem a na přání lze dopis obratem express přeposlat nebo jej naskenovat a poslat po internetu (archiv máte následně v našem zabezpečeném informačním systému). Dále si můžete zvolit, zda chcete poštu vyzvedávat osobně nebo si jí nechat přeposílat na jinou (libovolnou) adresu. Přeposílání probíhá 1x týdně nebo 1x měsíčně dle zvoleného programu. Samozřejmě, že u kteréhokoli programu si můžete kdykoli pro poštu přijít osobně či si vyžádat okamžité doslání. Od roku 2020 nabízíme rovněž službu drive-in recepce k virtuálnímu sídlu.

zpět nahoru


Mám u vás k dispozici kancelář či zasedací místnost?

Všechny standardní programy virtuální kanceláře zahrnují zasedačku pro jednání s úřady ZDARMA. Ani v jiných situacích není problém – kancelář i zasedačka jsou vám k dispozici na všech našich adresách, můžete si je pronajmout již na 1 hodinu za cenu dle platného ceníku. V ceně programu Profi-kancelář je dokonce již několik hodin pronájmu zasedačky zahrnuto.

zpět nahoru

 


Co umí virtuální asistentka?

Virtuální asistentka je softwarový robot s umělou inteligencí a lidskou podporou. Virtuální asistentka spolehlivě řeší jednoduché úkoly a umí se propojit s mobilem, kalendářem, účetnictvím a stovkami dalších aplikací. Výhodou virtuální asistentky od Profi-kanceláře je, že pracuje 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Zastane vás, když nejste zrovna online, domluví schůzky a porady, zapíše, co jí nadiktujete, ohlídá termíny a připraví vám klíčové informace z firmy.

zpět nahoru


Je virtuální sídlo spolehlivé?

Dlouhodobá spolehlivost fungování virtuálního sídla trápí řadu podnikatelů, kteří o této službě uvažují. Když máte kancelář vlastní, víte poměrně přesně, na jak dlouho ji máte jistou. Při umístění sídla firmy do podnikatelského centra jste závislí na jeho provozovateli. Profi-kancelář patří mezi nejstarší provozovatele těchto služeb v Praze a garantuje profesionální servis.
Další informace ohledně snížení nákladů i rizik pomocí virtuálního sídla, naleznete v článku zde (IDNES, Ekonom radí: virtuální kancelář může snížit náklady i rizika, PDF, 4.5 MB). Od roku 2020 nabízíme rovněž službu drive-in recepce k virtuálnímu sídlu.

zpět nahoru


Je virtuální sídlo legální?

Otázku rozebereme po jednotlivých zákonných požadavcích:

Živnostenský zákon ukládá podnikateli povinnost označit názvem firmy a identifikačním číslem objekt, v němž má jeho obchodní společnost sídlo (§ 31 odst. 2).
– U vstupu do budov, kde jsou zřízeny naše virtuální kanceláře, visí vždy aktuální seznam firem včetně , které zde mají sídlo.

Podnikatel je povinen prokázat vlastnické či užívací právo k prostorám sídla (§ 31 odst. 2 živ. zákona).
– S našimi klienty uzavíráme smlouvu o umístění sídla a dodáváme souhlas vlastníka budovy s umístěním sídla.

Dále je podnikatel povinen zajistit prostory, je-li vyzván k jednání státními orgány.
– Všichni naši klienti mají možnost pro tato jednání využít zasedací místnosti přímo na adrese sídla.

Co podnikatel není povinen:
– Podnikatel není povinen být osobně přítomen (byť i jen v předem určených hodinách) na adrese sídla, kde by se s ním mohla veřejnost setkat. Tato právní úprava byla zrušena v roce 2009.

Z výše uvedeného vyplývá, že umístění sídla společnosti do virtuální kanceláře je plně v souladu s právními předpisy České republiky.

zpět nahoru


Nabízí Profi-kancelář i další služby, např. zpracování daňového přiznání, tvorbu webu či instalaci počítače?

Ano, nabízíme mnoho doplňkových služeb, které vám ulehčí podnikání a ušetří čas, který tak můžete lépe využít k rozvíjení hlavní podnikatelské činnosti.

  • Můžete využít našich profesionálních služeb v oblasti ÚČETNICTVÍ. Postaráme se o komplexní vedení účetnictví, mezd, zpracování přiznání či jeho optimalizaci a budeme Vás včas informovat o všech termínech.
  • Nabízíme též kompletní služby v oblasti MARKETINGU. Dle vašeho rozpočtu a zaměření firemních cílů doporučíme optimální kombinaci aktivit, provedeme průzkum trhu, doporučíme vhodné segmenty trhu k oslovení, zprostředkujeme co nejlepší finanční podmínky.
  • Využijte našich služeb v oblasti GRAFIKY, DTP a TISKU. Navrhneme kompletní identitu vaší firmy, citlivě připravíme grafické návrhy s ohledem na oblast podnikání, zajistíme předtiskovou přípravu, navrhneme ideální způsob tisku a doporučíme vhodnou tiskárnu.
  • Neváhejte a obraťte se na nás v oblasti SLUŽEB IT. Rádi doporučíme vhodná řešení v oblasti tvorby internetové prezentace, vybavení, ochrany a zálohování dat, servisu i správy.

zpět nahoru


Nabízíte založení s.r.o. na míru – jak dlouho celý proces trvá?

Časová náročnost založení společnosti závisí na několika okolnostech. Vliv bude mít nejen součinnost ze strany osob, jejichž podpisy a účast jsou nutné, ale i požadované typy živnostenských oprávnění. Podle naší zkušenosti celá procedura založení s.r.o. zabere cca 10 pracovních dní. Pokud vám tato lhůta nevadí, jedná se o levnější variantu, než je zakoupení hotové, tzv. ready-made firmy. Více informací k délce založení s.r.o. naleznete zde.

zpět nahoru


Jak získat živnostenský list?

Máme pro vás seznam živností podle typu plánované činnosti. Více si přečtěte v článku „Jak získat živnostenský list? A jaký vybrat?“ zde.

zpět nahoru


Jaké jsou změny u založení s.r.o. v roce 2020?

Ptáte se jaké jsou změny u založení s.r.o. v roce 2020? Zajímá vás na co všechno si dát pozor při podnikání v roce 2020. Více se dočtete v článku „Založení s.r.o. v roce 2020″ zde.

zpět nahoru


Jak na založení živnosti v roce 2020?

Zajímá vás, jak bude probíhat založení živnosti v roce 2020? Přečtěte si článek s názvem „Založení živnosti v roce 2020″ zde a dozvíte se aktuální informace.

zpět nahoru


Jak vybrat živnosti pro nové s.r.o.?

Přemýšlíte a zvažujete, jaké živnosti pro nově zakládané s.r.o. zvolit? Přečtete si článek s názvem „Jak vybrat živnosti pro nové s.r.o.?“ zde a dozvíte se podrobný návod.

zpět nahoru


Jak probíhá změna sídla společnosti (s.r.o.)?

Více informací o změně sídla společnosti zde. Aktuální sídlo a formuláře najdete ve veřejně přístupném registru, který vede obchodní rejstřík Praha.

zpět nahoru


Je vhodné virtuální sídlo firmy i pro OSVČ?

Přečtěte si článek s názvem Virtuální sídlo firmy pro OSVČ zde.

zpět nahoru


Jak postupovat při změně sídla podnikatele (OSVČ)?

Podle zákona musí mít obchodní společnost v České republice registrovanou adresu (sídlo společnosti). Místo podnikání uvádí každý podnikatel fyzická osoba OSVČ podle živnostenského zákona. Místo podnikání nemusí být stejné jako bydliště OSVČ. Místo podnikání nemusí být stejné ani s adresou provozovny OSVČ. Více viz Živnostenský zákon § 5, čl. 2) §27, čl. 3) §31, čl. 2) §46, čl. 1) odst. f) §62, čl. 1), odst. k). K nahlášení všech potřebných změn lze použít jednotný formulář, který akceptují všechny níže uvedené úřady. Jak tedy probíhá změna sídla OSVČ:

1) Zápis změny na živnostenském úřadu
Do 15 dnů od změny sídla je třeba vyplnit změnový list s uvedením nové adresy sídla a podat jej na příslušný živnostenský úřad.

2) Zápis změny na finančním úřadu
Do 15 dnů od změny sídla je třeba vyplnit změnový list s uvedením nové adresy sídla a podat jej na příslušný finanční úřad.

3) Zápis změny u sociální a zdravotní pojišťovny
Do 8 dnů od změny sídla je třeba vyplnit změnový list s uvedením nové adresy sídla a podat jej na příslušném úřadu sociální pojišťovny a zdravotní pojišťovny.

Pokud umisťujete sídlo do naší virtuální kanceláře, rádi vám připravíme veškeré podklady pro změnu sídla – službu poptejte zde.

zpět nahoru